2013/02/05

50-årskris? Jag kallar det 50-årsfrigörelse!

Jo det är så! Jag suktar efter skinnjackor och Ducatihojar. Länge har jag trott att min växande fåfänga och min längtan efter sånt som så många andra 50-minusmän vill ha är en kris. Men nu har jag insett vad det egentligen handlar om. Det är en kombination av insikten om att:

  1. Man sannolikt har levt minst hälften av sitt liv och då med ett genis slutledningsförmåga kommit fram till att det är hälften, eller mindre kvar.
  2. Man vågar lösgöra sig från prestige, hämningar och måsten och släppa fram rebellen inom sig. Vad har man att förlora?
Skinnjacka kan även vara riktigt elegant!
När man börjat träna på allvar blir det plötsligt kul att köpa tajtare kläder!
Enkel, kort, strikt, snyggt!
Jag föredrar svarta skinnjackor, men en brun kan vara riktigt nice!
Trinity kan väl inte ha fel! Hojarnas hoj!

Så frigör ditt femtioåriga hjärta och förverkliga det du drömmer om och skit i alla janteister som tycker att du beter dig som en omogen barnunge. De är bara så otroligt avundsjuka.

 

And freeeeeeeeeee your mind!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar