2013/03/01

Köper du en sexig eller säker bil?

Det är inte inga jag känner som skulle säga att de har en sexig bil. Många andra adjektiv används, såsom praktisk, säker, miljövänlig och så vidare. Men mycket sällan sexig. Snygg eller söt hör jag ibland som en slags omskrivning för att den är ok, men inte den jag hade valt om jag hade haft obegränsat med pengar. Fråga dig själv vad du hade köpt för bil (om du vill ha en eller behöver en) om du hade haft obegränsat med pengar. Värsta sortens miljöbil hade varit given för min egen del, men den skulle definitivt vara sexig och kanske möjligen lite praktisk, men det sista är inte det viktigaste. Fram till nyss har vi haft en Toyota Avensis executive. Den var helt ok, skön att köra om än lite tråkig, väldigt praktisk, utom möjligen vid fickparkeringar i stan, men framförallt extremt osexig. Nu har den gått i graven och in i familjen har det kommit en Toyota Prius. Jag är glad att återigen köra miljöbil, men sexig...knappast. Den är definitivt sexigare än något jag haft hittills, men långt från supreme sexiness.

Toyota Prius

 

En lösning är absolut att inte ha någon bil alls. Inget dåligt alternativ faktiskt, men vi är inte riktigt där än. Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att göra även enkla billigare bilar sexiga. Hur svårt kan det vara? Det borde väl vara oerhört lönsamt att sälja bilar med betydligt högre hipp- och cool-faktor. De nya extrema miljöbilskoncepten har äntligen förstått det, men priset är vanligtvis extremt högt. Min personliga favorit är Tesla Roadster, en elbil med en räckvidd på ca 40 mil på en laddning och som skulle göra sig skitsnyggt mot min nya skinnjacka. Nej fram för nya sexiga supermiljöbilar på bilmarknaden!!!

Tesla Roadster
Maxximus LG 2000 - en supersnabb gasbil för vanliga vägar
Lotus Elite hybridbil som kommer 2014
Honda NSX hybridkoncept - manligt ursexig!

 

Free your mind!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar